Iskola
bemutatása
II.
Szent János Pál Katolikus Általános Iskola
Cím: 3577 Köröm, Kossuth.u.44.
E-mail: koromiskola@gmail.com
Igazgató: Orosz Lászlóné
Igazgazó helyettes: BodolaiMiklós
KÉPEK
AZ ISKOLAI RENDEZVÉNYEKRŐL
PEDAGÓGIAI PROGRAM»
Érvénybelépés
hatálya: 2008. február 14.
A fenntartók közös testületi ülésen 2008. február
13. napján az alábbi határozatszámokkal fogadták
el:
-
Köröm Község Önkormányzatának Képviselő-testülete:
13/2008. (II. 13.)
-
Muhi Község Önkormányzatának Képviselő-testülete:
13/2008. (II. 13.)
Az
iskola helyzete, háttere
2007.
szeptember 1. napi hatállyal megalakult a Köröm-Muhi
Többcélú Közoktatási Intézmény-fenntartó Társulás.
A társulást Köröm és Muhi
községek önkormányzatai hívták életre.
A jogelőd körömi Általános Iskola 1991-ig "kisegítő"
iskolaként működött. 1991.
szeptember 1-től visszakerültek a sajóhídvégi
Körzeti Általános Iskolából a normál tantervű tanulócsoportok.
Az első "önálló" tanévben
103 tanulóval kezdtük meg működésünket.
Ez a szám az eltelt években többszörösére növekedett.
A székhely intézményben nyolc évfolyamos általános iskola
működik normál és sajátos nevelési igényű tanulócsoportokkal.
A normál tantervű csoportokban integráltan is nevelünk-oktatunk
sajátos nevelési igényű gyermekeket.
Az Alapító Okirat szerint alapfeladat
a tanköteles korú gyermekek általános műveltségének
megalapozása.
A községekben élő családok szociális, anyagi, kulturális
helyzete hasonló, egyformán sújtja őket a munkanélküliség
és a megélhetési gondok.
Nevelő-oktató munkánkat ehhez igazítjuk: tanórán és
tanórán kívül a pedagógusok megpróbálják segíteni a
nehéz körülmények között élő, hátránnyal induló tanulók
felzárkózását, ugyanakkor kiemelt fontosságú feladatnak
tekintik a tehetséges, jó képességű gyermekek fejlesztését
is.
Ilyen környezetben az intézmény az átlagoshoz képest
több feladatvállalással kell, hogy működjön. Tanulóink
jelentős része hátrányos helyzetű /alacsony iskolázottság,
többgyermekes családok, munkanélküliség, életszínvonalbeli
igénytelenség /.
Körömben a tanulók létszáma az országos átlaggal ellentétben
emelkedést mutat, sőt az óvoda jelzése és a népesség-nyilvántartó
adatai alapján a következő öt évben is nőni fog.
Az óvodákban végzett iskolaérettségi vizsgálat alapján,
ha szükséges, a tagintézmény-vezetők a Nevelési
Tanácsadóhoz, a Tanulási Képességeket Vizsgáló
Szakértői Bizottsághoz irányítják a
gyermekeket. Vizsgálat alapján döntenek arról, hogy
a sajátos nevelési igényű vagy normál tantervű osztályba
kerül-e a gyermek.
Körömben az egyik fő gond, hogy "kinőttük"az
épületet. Tantermeink csak kis létszámú csoportok fogadására
alkalmasak. A sajátos nevelési igényű tanulócsoportok
és a napközisek nevelése-oktatása miatt évek óta délelőttös-délutános
oktatás folyik, s ez így lesz várhatóan a jövőben is.
A másik fő gond a fenntartó nehéz pénzügyi helyzete,
hiszen jóformán csak a törvényben előírt feltételeket
tudja az önkormányzat biztosítani.
Tanulóink képessége-néhány tehetséges gyermek kivételével-átlagosnak
tekinthető. Iskolai életünket úgy alakítjuk, hogy jól
érezze magát minden gyermek. A helyi tantervünkben megfogalmazott
követelmények akkor lesznek teljesíthetőek, ha a tanítás-tanulás
folyamata / tanár és diák számára egyaránt / közös élményszerzésen
alapszik.
Az épületet 1986-ban építették át.
Ekkor 9 tanterem és egy kisméretű tornaszoba
készült el, de ez is kevésnek bizonyult. A további 1
tantermes bővítés 1998-ban készült
el.
Az épület a folyamatos karbantartásnak köszönhetően
elég jó állapotban van. Sajnos nincs udvarunk, sportpályánk.
Meglévő gyakorlókertünk segíti a mezőgazdasági technika
oktatását.
A tantermek berendezése megfelelő, bár bútorokat nagyon
régen nem vásároltunk.
IKT eszközparkunk átlagon felülinek
mondható. Nagymértékben segítve a nevelő-oktató munkát.
Tanulóinkat nagyon motiválják a tanulási folyamatban
ezek az eszközök.Az
alapvető demonstrációs eszközök minden szaktantárgyhoz
megvannak, de folyamatos bővítésükre, megújításukra
szükség van.
A különböző fejlesztéseket pályázati úton nyert összegekkel
oldjuk meg. Az önkormányzat minden esetben vállalja
a különböző pályázati lehetőségek önrészét, ami alkalmanként
elég jelentős összeg, de ezzel rendkívüli mértékben
segíti munkánkat.
Az
alsó tagozatot szakképzett tanítók oktatják, az Apáczai
tankönyvcsaládból, illetve az olvasás- és írástanítás
a Játszóház tankönyvsorozattal folyik.
A felső tagozatban a szakos ellátottság megfelelő, a
sajátos nevelési igényű osztályokban rövid időn belül
szakképzett gyógypedagógusok fognak tanítani minden
osztályfokon.
Rendezvények
Minden
évben ismétlődő rendezvényeink
- Tanévnyitó
- Október
6. iskolai szintű megemlékezés
- Október
23. faluszintű ünnep, a Képviselőtestület határozata
alapján, koszorúzással egybekötve
- Mikulás
ünnepség osztálykeretben
- Idősek
napja az Önkormányzat felkérésére
- Karácsonyi
ünnepség iskolai szintű
- Farsangi
felvonulás, bál
- Március
15. faluszintű ünnepség, a Képviselőtestület határozata
alapján, koszorúzással egybekötve
- Anyák
napja osztálykeretben
- Gyermeknap
iskolai szintű rendezvény
- Ballagás
- Tanévzáró
|
|